Tenk på de fattige barna i Afrika, du

Poden og jeg krangler når vi skal ta av dagens skitne klær og ta på pyjamas, og siden vi bor i et kaldt hus består nattdrakt av ullundertøy, raggsokker, samt vanlig pyjamasklær. En smule påkledd med andre ord, og litt tøy å komme gjennom.
Poden er også der at ting som kan klares selv skal klares selv, og hvis man kommer i nærheten med en fingernegl i retning krøllete erme eller strupende tette halser, kommer det øyeblikkelig hysteriske hvin av typen
«NEeeeeeeeEEEEEEIIII! JEG skal klare det! Mamma, ikke RØR!»
«Okeei» *smiler fårete og lar barnet gjøre selv til han blir blå, jajaja.*

En kveld dette går særdeles trått, barnet har vært halvt avkledd/påkledd i nærmest et kvarter, tilter det litt for mammaen som sier:
«Vel, bli FERDIG med hoppingen din, rop på meg når du er klar til å kle på deg. Jeg er i stuen.» *reiser meg for å gå ut av rommet*

Etterfulgt av
«Jammen, jeg ER ferdig! Jeg ER! Jeg er..FERDIG.» *bevrende underleppe og pitbullblikk*
og raskt fulgt av:
«Mamma! Jeg er… URETTferdig!»

*snurp & tilt*

Så triller det latter og tårer de neste minuttene og i løpet av det neste kvarteret var man dypt nede i kveldsmaten. Ingenting i veien med assosiasjonsnivået ihvertfall…

5 Responses to “Tenk på de fattige barna i Afrika, du”


  1. 1 Murmel november 23, 2008, kl. 11:30 am

    Jeg skal ikke si noe annet enn: BARN🙂 Vidunderlige barn!
    Takk for at du deler!

  2. 2 Vibeke november 25, 2008, kl. 11:47 am

    Ha ha ha ha ha ha ha ha!! ROFL!! Ubetalelig!😀

  3. 5 Eirin januar 17, 2009, kl. 1:05 am

    Murmel, Vibeke, Minneapolise & C:
    Jeg er selvsagt helt enig.😆


Legg igjen en kommentar

Eirin

Words of Wisdom

«Og den som mener blomster å forstå og aldri møtte barneøyne blå, men søker dalens dyp og bjergets tinde, han søker intet og vil intet finne.» Arnulf Øverland

(OPP)LEST OG VEDTATT


Menn som hater kvinner - Stieg Larsson

Jenta som lekte med ilden - Stieg Larsson

Luftslottet som sprengtes - Stieg Larsson

