Tiden går, men bloggen består…

Jeg har ikke gitt opp ennå.😉

Tiden har innhentet meg, sammen med Virkeligheten, Nødvendigheten og de 3 søstrene Fornuftig. Midlertidig jobbløs inntil videre; arbeidsgiveren som ønsker seg at småbarnsforeldre med nattevaktarbeidende samboere skal jobbe til 8 om kvelden får klare seg uten meg. Er ute i et raskt vikariat som ender på fredag i denne uken, og så er det videre ut på de store jaktmarkene, selv om de gjerne ville ha meg videre. Decisions, decisions…

Og hvorfor får jeg dårlig samvittighet for å være midlertidig arbeidsløs, hm?

Poden har fått barnehageplass, i en flett ny barnehage, og på 2-årskontrollen var gutten stum som en østers, og bar sitt sedvanlige skeptisk-til-fremmede-fjes under hele seansen. Gutten som for tiden ellers har funnet ut hvordan man rimer (eller…bytter ut endelser og finner på nye ord), og nesten ikke klarer å svare på et enkelt spørsmål uten å vri alle endelser til det ugjenkjennelige. «VIL du ha den bananen?», sa mor. «Nei, jeg vil ikke ha den..SHA-Baanen», mens han deretter kreperer av latter. Fått plass fra midten av mai. Uendelig spennende.

Familien kommer fra det store ytland, det blir sedvanlige, fantastiske bursdagsfeiringer til sommeren, og vakre, velkjente ansikter å begrave smilene våre i, smil som har sittet foran de savnedes blogger hele vinteren. Å, som jeg savner dere…

Men til saken, det vil bli oppdatert, det blir sikkert sporadisk, men jeg lover å ikke forsvinne helt. «Stol på meg, sa mannen, og trakk en kurvstol nedover ørene.»

Vi sees!🙂

8 Responses to “Tiden går, men bloggen består…”


  1. 1 Randi april 16, 2008, kl. 7:04 pm

    Lykke til😉 Det gjelder å prioritere -høres ut som du gjør det. Livet er ikke bare jobb – og ikke bare blogg heller!!

  2. 2 Ceve april 21, 2008, kl. 4:51 pm

    Har du sporet opp min bror her inne, du?🙂

  3. 3 Vibeke april 21, 2008, kl. 11:11 pm

    Lykke til med jobbletingen! Jeg kommer og blir med i klubben😀 Grattis med barnehageplass, og tenk snart kan vi snakke sammen uten å ty til blogger!

  4. 4 Eirin april 23, 2008, kl. 2:22 pm

    Randi: Ja, prioritering må til in this day and age.😉 Det er veldig kjekt å kunne sjonglere med mange, mange fine og forskjellige baller, men det er en fordel å kunne vite når det er på tide å legge fra seg noen baller som man alltid kan plukke opp igjen senere.🙂

    CeVe: Ja, jeg så linken hans når han oppdaterte profilen sin på facebook, og ramlet sporenstreks innom. Jeg regner jo din bror som et oppegående menneske, og det er alltid artig å se hva sånne skriver ned av tankevirksomhet.🙂

    Vibeke: Det skal blir SÅ kjekt!😀 Noen ganger blir det amputert, men tenk å kunne snakke sammen når man sitter i samme rommet *himmelsk!*🙂 Og barnehageplassen blir spennende…akkurat nå har poden utviklet en usannsynlig stor frykt for flygedyr. Er sikkert meg han har det fra.
    Jeg håper jeg får mulighet til å komme og hente dere på flyplassen, men vi ser hva som skjer.🙂 Klemmer til alle!

  5. 5 Lenemor april 25, 2008, kl. 7:17 pm

    Jeg venter på deg😀
    Jeg har forøvrig også fått barnehageplass.. endelig🙂

  6. 6 Eirin april 25, 2008, kl. 9:51 pm

    Lenemor: Whee! Gratulerer!😀

  7. 7 Vibeke april 28, 2008, kl. 12:13 am

    He he he, flygedyrfrykt ja! Vi er ikke over det stadiet her enda!

  8. 8 Vibeke april 28, 2008, kl. 12:15 am

    Eh, klikket litt for fort der! Det hadde vært fantastisk å bli møtt på flyplassen! Men ikke kav! Vi treffes likevel vettu!😀 Ehh… du har vel ikke tilfeldigvis en varm jakke i str. 80-86 eller noe som du ikke bruker… ? =)


Legg igjen en kommentar

Eirin

Words of Wisdom

«Og den som mener blomster å forstå og aldri møtte barneøyne blå, men søker dalens dyp og bjergets tinde, han søker intet og vil intet finne.» Arnulf Øverland

(OPP)LEST OG VEDTATT


Menn som hater kvinner - Stieg Larsson

Jenta som lekte med ilden - Stieg Larsson

Luftslottet som sprengtes - Stieg Larsson

