I be smitten, Pullman

Oh, yes. Og det er grusedeilig å kunne dypdykke inn i en annen verden, eller flerfoldige dimensjoner om du vil, mens man venter. Jeg vet jo det er en stund siden disse bøkene kom ut for første gang, og ja, det er nå mens filmen blir laget at jeg er blitt hektet. Skal man sitte på legevakten i 4-5 timer, så er det definitivt nødvendig med styrkende lesestoff, og det kan umulig har vært en tilfeldighet at den lokale bensinstasjonen hadde første boken i triologien stående. (Jada, jeg vet, men jeg liker å tro at tilfeldigheter helt sikkert ikke bare er tilfeldigheter. 😉 )

Takk og lov for flotte bokhandlere som har 3 for 2 tilbud på nettkjøp, og som leverte dagen etter bestilling, attpåtil i romjulen. Bravo, Outland! 🙂

Filmen som er ute nå, skal sees, skal bare fore samboer med første boken, og deretter benytte en vakker julepresang, 2 kinobilletter med dertilhørende barnevakt. Jeg har allerede laget daimonen min en 5-6 ganger på filmens offisielle webside, men kodingen ser ikke ut til å fungere i WP, kun i Blogger eller Facebook. Og jeg er lat.
Sist ble det en harepus ved navn Archeleron, noe jeg er salig fornøyd med, andre ganger har det blitt tigre og søte små mus. Klart jeg faller for sånt.

Lesestoffet:
Wiki: Philip Pullman
Wiki: His Dark Materials

Det er faktisk så ille, at jeg helt klart adder disse andre titlene nedenfor til Ønskelisten, og håper på det beste. Alle liker harde pakker, det er så sant som det er sagt:

Ønskes:
Wiki: Lyra’s Oxford
Bokkilden: «His Dark Materials» Illuminated av Millicent Lenz

Så.
Kom dere på bibliotek og lån, eller gå og kjøp. Eller tigg. Det er så verdt det, så.

3 Svar to “I be smitten, Pullman”


  1. 1 Vibeke januar 8, 2008, kl. 11:52 am

    Det ser helt herlig ut!

  2. 2 Heidi Fleiss januar 13, 2008, kl. 6:11 pm

    Samboeren til en venninne har mast på meg i årevis om at jeg må lese bøkene, men jeg har aldri fått rotet meg til det… Ikke før jeg fikk vite at de skulle filmatiseres, da måtte jeg selvfølgelig sette i gang! Og siden jeg er så nerd at jeg følger med på filmer som skal produseres også, klarte jeg å bli ferdig med dem før andre fant ut at det skulle komme film 😀 Hihi, det er utrolig hva man bryr seg om, men av og til blir biblitekarstoltheten satt på prøve selv om det er lenge siden jeg jobbet som det!

  3. 3 Eirin januar 20, 2008, kl. 9:42 pm

    Vel, dette her tok meg jo på sengen, jeg hadde virkelig ikke snøring i det hele tatt. Det VAR virkelig slik at jeg ramlet over boken på en bensinstasjon, og tenkte, nei, har du sett, den der går jo på kino. Jeg trodde jo attpåtil at det kun var _en_ bok. Det er klart det går litt stolthet i å ligge litt foran… 😉


Legg igjen en kommentar




Eirin

Words of Wisdom

«Og den som mener blomster å forstå og aldri møtte barneøyne blå, men søker dalens dyp og bjergets tinde, han søker intet og vil intet finne.» Arnulf Øverland

(OPP)LEST OG VEDTATT


Menn som hater kvinner - Stieg Larsson

Jenta som lekte med ilden - Stieg Larsson

Luftslottet som sprengtes - Stieg Larsson