Pittchurs; Julespesial

Vi har bakt pepperkaker. Og Tobias har spist deig. I bøtter og lass, og har laget sauer og måner (hel- og halv-) og katter og nisser og hester og hjerter og bittesmå kakemender og -damer, kaniner og stjerner. Og 23 små kakehjerter, og ett stort, alle med hull. Litt kjip julekalender, menmen…gutten er jo ikke 2 år engang. De er nå store nok, og er rikelig dekorert med glasur.😉
Men..så lager man for mye glasur, og ender opp med å gå helt amok på noen stakkars pepperkakedyr og objekter. Helt amok, seint på kveld og du verden så gøy.😉

Det skal jo pyntes pepperkakehus også, men det bør kanskje de største barna få lov til å ta seg av, eller hur?🙂 Da skal det tas bilder!

Tobias baker

Twinkle!

Nam.

10 Responses to “Pittchurs; Julespesial”


  1. 1 cat. desember 8, 2007, kl. 2:54 pm

    Det må være de mest forseggjorte pepperkakene jeg har sett.
    Ingenting overlatt til tilfeldighetene, ser jeg!😆

    Skjønt bilde av en skjønn unge😀

  2. 2 Eirin desember 9, 2007, kl. 11:51 pm

    Forseggjort var jo pent sagt!😀 Det var utelukkende bare å splotsje på med et lass glasur, og drysse på noe dilldall. Mest barndomsminne for den voksne dette her da, men likevel…fryktelig kjekt.🙂 Enig med du om ungen, myrsnipa osv.😉 Blir det mye baksting og godterimaking i det Catske hjem?🙂

  3. 3 nissemann desember 12, 2007, kl. 7:11 am

    Oi, de så kjempelekre ut! Det er jo glasuren som er best uansett. Jeg pleier også å lage for mye glasur, rett og slett fordi jeg ikke klarer å dryppe oppi lite nok vann – og da må jeg fylle på med mye mer melis…

    Husk å sende inn bilder av pepperkakehuset ditt til http://pepkonk.blogspot.com/!

  4. 4 Eirin desember 12, 2007, kl. 10:20 am

    Vann i glasur? Neimen, min godeste nissemann, man må da bruke sitronsaft…;) Jeg har hørt ekspertene bruker noe veldig fancy som heter kremor tartari, noe min mor brukte stadig vekk i min barndoms glasur.🙂 Artig!
    Og den konkurransen skal vi være med på! For en herlig idé.🙂

  5. 5 C desember 14, 2007, kl. 7:46 pm

    Eirin, her er det intet mindre enn uttrillede og konditorfargete marsipankuler og hjemmelagete pepperkaker så langt. Jeg kommer til å ta av den dagen det kommer barn i hus!😆

  6. 6 Vibeke desember 17, 2007, kl. 8:33 pm

    Ååååå så herlig!! Jeg vil komme på besøk! Nuh!😀
    Men jeg tror jeg skal la vær (bare sånn sett helt bort i fra at det er 10 000km eller noe å gå) for her har vi bronkitt og gruff IGJEN.

  7. 7 Eirin desember 17, 2007, kl. 9:43 pm

    Tror dere må komme hit og varme dere litt, jeg…;) Dere må flytte til et sted det går an å sende pakker til uten at de forsvinner mystisk på veien… Holder din eldste pike fortsatt på å sloss med strikkepinnene sine? Og/eller hekling? Får dere fatt i garn?🙂

  8. 8 Vibeke desember 17, 2007, kl. 10:50 pm

    Ja, man må bare ikke prøve å flytte til varmere land for å unngå forkjølelser og influena…
    Null garn å spore – men vi fant faktisk en strikkende araber (mann!) på fredagsmarkedet, så når vi går tom skal vi dra og spørre ham!😀 Skal blogge litt om ham etterhvert som jeg får begge armene tilbake😉 I mellomtiden kan du lese sykehistorier på nomaden🙂

  9. 9 virrvarr desember 20, 2007, kl. 1:00 pm

    Det der var rett og slett lekkert! Oo. Jeg er herved imponert over dine bake-skills!

  10. 10 Eirin desember 21, 2007, kl. 9:44 am

    Vibeke: En strikkende arabermann, så herlig.🙂 Så herlig med menn som strikker, rent generelt.
    Håper dere finner noe skikkelig kamelgarn, da.😉 Eller kanskje det nesten bare finnes syntet-garn? Si i fra hvis dere finner noe spennende!🙂

    Virrvarr: Takker, bukker, nikker og neier, Tobias er også litt imponert, tror jeg.😉 Det er så Fryktelig kjekt å klisse med glasur…takes me way back.😉

    C: Det er veldig deilig å skulle kunne ta av når det kommer barn i hus..;) Da har man plutselig carte blanche og god grunn til å herje på kjøkkenet, ikke minst, på alt av sånt. Bak, kok, stek og ta bilder!😉


Legg igjen en kommentar

Eirin

Words of Wisdom

«Og den som mener blomster å forstå og aldri møtte barneøyne blå, men søker dalens dyp og bjergets tinde, han søker intet og vil intet finne.» Arnulf Øverland

(OPP)LEST OG VEDTATT


Menn som hater kvinner - Stieg Larsson

Jenta som lekte med ilden - Stieg Larsson

Luftslottet som sprengtes - Stieg Larsson

